2019. 07. 25. 16:44

Vártakat meghaladó dinamikus növekedés a mobilfizetésben

A 2018. évet is meghaladóan nőtt 2019. első felében a Nemzeti Mobilfizetési Rendszer forgalma, míg 2017. évhez viszonyítva 2018-ban közel 20 százalékkal emelkedett az országosan egységes mobilfizetési szolgáltatásokhoz kapcsolódó fizetéssel végződő tranzakciók száma, addig 2019. első félévében már közel 25 százalékkal nőtt a forgalmi érték. Az idei év júliusáig már közel 2,6 millió felhasználó vette igénybe a rendszert.

Miközben a készpénzforgalom a bankkártyás tranzakciók számának növekedése ellenére csak mérsékelten csökken, addig a Nemzeti Mobilfizetési Rendszeren (NMFR) megvalósult ügyletek száma a vártnál jelentősebb mértékben nőtt az elmúlt időszakban. A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. által üzemeltetett rendszeren keresztül 2018-ban több mint 33,3 millió mobilfizetési tranzakció valósult meg, amely jelentősen meghaladja az előző időszakban elért 28,4 millió ügyletet. Az idei év feléig az NMFR-en keresztül 19 milliót meghaladó fizetéssel záruló tranzakció valósult meg.

Az 5 éves Nemzeti Mobilfizetési Rendszer, bevezetésétől számítva – 2014. július 1. - 2019. július 1. időszak alatt – több mint 133 millió tranzakciót bonyolított.

„Azt tapasztaljuk, hogy a hazai készpénzkímélő fizetési megoldások száma csak akkor fog drasztikusan növekedni, ha innovatív a lakosság széles körét érdeklő korszerű szolgáltatásokat, termékeket fejlesztünk hozzájuk. A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. öt éve kezdte meg azt a tevékenységét, amely Európában egyedülálló módon országosan egységes módon szolgálja ki a mobilparkolást használókat. Amikor 2014. július 1-vel bevezettük a Nemzeti Mobilfizetési Rendszert, már eltökélt célunk volt, hogy a mobilparkolás és az autópálya-matrica mellett olyan szolgáltatásokat is kialakítsunk, amelyet a rendszerünk képes kezelni, amivel a mobilfizetési tranzakciók számát növelni tudjuk. A két hagyományos szolgáltatásunk után 2017-ben a magánparkolók számára is nyitottá tettük az országosan egységes rendszert.

A tavalyi évben indítottuk el pilot jelleggel a mobilfizetéssel elérhető belépőjegy terméket, amit idén több állatkertre és vadasparkra implementáltunk, illetve bevezettük az NMFR-hez kapcsolódó közlekedési mobiljegy megoldást is.

A Budapesti Közlekedési Központ 100E repülőtéri járatán pilot jelleggel 2019. június 3-tól működik a közlekedési mobiljegy megoldásunk, míg a Fővárosi Állat- és Növénykertet a mobilfizetéssel megváltható belépőjeggyel 2019. július eleje óta lehet sorban állás nélkül látogatni. Mind a közlekedési mobiljegy, mind a belépőjegy (állatkerti, vadasparki) digitalizált termékünket már úgy vezettük be, hogy azok mentesüljenek a kényelmidíjaktól, azaz a felhasználóknak ne legyen semmilyen többlet költsége a mobilfizetéssel megváltható szolgáltatás igénybevétel során is.

A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. az elkövetkező hónapokban jelentős erőfeszítéseket folytat annak érdekében, hogy a Fővárosban jól működő közlekedési mobiljegy megoldást más nagyvárosi közösségi közlekedési rendszerbe is beillessze, illetve olyan nagyforgalmat bonyolító kulturális események belépőjegyét digitalizálja, ahol a lakosság kényelmét növelni lehet – nyilatkozta Veres Mihály a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. vezérigazgatója.

A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. 2014. július 1. – 2019. július 1. (5 éves) üzemi statisztikai adatai*:

Összes fizetéssel végződő mobilfizetési tranzakció (alkalom): 133 345 000

Összes mobilfizetési jogosultság ellenőrzés (alkalom): 100 000 000

Összes mobilfizetési forgalom (Ft): 55 600 000 000

 

*A Nemzeti Mobilfizetési Rendszeren keresztül létrejött tranzakciók, az önkormányzatok, és az állam számára megfizetett díjak.

Nemzeti Mobilfizetési Zrt.

2021. 03. 12. 13:18

Tisztelt Ügyfelünk!

Az elmúlt időszakban ügyfeleink körében előfordultak olyan, ismeretlen személyek által kezdeményezett, a Nemzeti Mobilfizetési Rendszer nevéhez hasonló, azzal összetéveszthető megnevezésű rendszer nevében indított bankkártyás tranzakciók, melyek kivizsgálása eredményeként megállapíthattuk, hogy azokat nem az arra jogosult kezdeményezte, valamint olyan szolgáltatások kerültek számlázásra, melyek nem feltétlenül részei a Nemzeti Mobilfizetési Rendszernek (például játékkonzolokhoz kapcsolódó vásárlások). Ezen vásárlási tranzakciók kezdeményezése és véghezvitele a Nemzeti Mobilfizetési Rendszeren kívül történik, a Nemzeti Mobilfizetési Rendszerben nem történik pénzmozgás, pénzügyi tranzakció, vásárlás, terhelés.

2020. 08. 16. 20:59

Tovább bővül a mobilfizetéssel elérhető kulturális és turisztikai attrakciók sora

Bővíti a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. a mobilfizetéssel elérhető szolgáltatáshelyeinek sorát. A Társaság mobilfizetési applikációja segítségével a mai naptól - a meglévő 6 szolgáltatási hely (Budakeszi Vadaspark, Debreceni Állatkert és Vidámpark, Fővárosi Állat- és Növénykert, Gödöllői Királyi Kastély, Kecskeméti Vadaskert, Szentendrei Skanzen) mellett - a Bükfürdő Thermal & Spa, a Budatower - a Mária Magdolna Torony és a budapesti Memento Park – Szoborpark Múzeum is látogatható.

2020. 05. 19. 00:00

Koronavírus: egyre kedveltebb a Közlekedési Mobiljegy alkalmazás, de lassan visszaáll az első ajtós felszállási rend

Rendületlenül nő a Közlekedési Mobiljegy alkalmazás népszerűsége, és folyamatosan bővül az applikációban elérhető Volánbusz-jegyek és -bérletek köre. Az egyszerűen kezelhető alkalmazást egyre többen kedvelik és használják, ezért a Volánbusz és a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. folyamatos fejlesztésekkel törekszik az utasok elégedettségének további növelésére. A Volánbusz Budapestet és Pest megyét nem érintő helyi és helyközi járatain 2020. május 11. óta újra lehet menetjegyet vásárolni az autóbusz-vezetőktől, és fokozatosan, legkésőbb május 20-tól már Pest megyében is minden járaton – a Budapestet érintőkön is – visszaáll a fedélzeti jegyértékesítés és az első ajtós felszállási rend. Ennek ellenére továbbra is folyamatosan bővül a Közlekedési Mobiljegy applikációt használók köre.

2020. 04. 30. 08:30

Érintésmentes vásárlás: mobiljegy a Tüke Busz Zrt. járatain

Nemzetközi trendeket követő, a közösségi közlekedés digitalizációját támogató, és a virológiai kitettséget is csökkentő új elővételi jegyvásárlási megoldást tesz elérhetővé az utasok számára Tüke Busz Zrt. A mobiljegy, mint elővételi menetjegy a koronavírus járvány miatt kialakult helyzetben biztonságosan, érintésmentesen használható megoldás. A társaság a pécsi közösségi közlekedésben 2020. április 29-étől vezeti be járatain a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. által szolgáltatott készpénzmentes mobiljegyet. A megállapodás alapján azokat az utasokat, akik applikációban vásárolják meg jegyeiket a Tüke Busz Zrt járataira, nem terhelik plusz költségek. Az elektronikus jegy ára 350 Ft, amely megegyezik a bérletpénztárakban vagy a Tüke Busz Zrt. viszonteladói partnereinél elővételben váltható, papír alapú jegyek árával és az érvényesítés pillanatától kezdődően jogosít fel utazásra.

2020. 04. 17. 11:07

Veszprém is bevezette a közlekedési mobiljegyet

A Volánbusz és további 4 nagyváros után Veszprém Megyei Jogú Város helyi közösségi közlekedésében is elérhetővé vált a virológiai kitettséget csökkentő készpénzmentes közlekedési mobiljegy megoldás.

2020. 04. 01. 16:17

Április 1-től már 30 napos helyközi bérlet is váltható a Közlekedési Mobiljegy applikációban a Volánbusz járataira

2020. április 1-től már a 30 napos, teljes árú és kiemelten kedvezményes helyközi bérletek, valamint az országos besorolású távolsági járatok igénybe vételéhez szükséges kiegészítő jegyek is megvásárolhatók a nemrég bevezetett applikáción keresztül.