2025. 02. 25. 10:52
Ügyféltájékoztatás
Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy az NMFR Mobilfizetés és Közlekedési Mobiljegy alkalmazásokban jelenleg kizárólag az eseti (ad-hoc) bankkártyás fizetési mód érhető el az egyenleg (alkalmazáson belüli, beépített egyenleg), valamint az egyéb – pl. android készülék esetén a Google Pay, iOS készülék esetén Apple Pay biztonságos fizetési megoldások használata mellett. Javasoljuk, hogy a szolgáltatások egyszerű és gördülékeny igénybevétele érdekében az alkalmazásokban az NMFR egyenleget használják, melyet akár rendszeresen, egyedileg vagy az automatikus feltöltés kényelmi funkcióval naprakészen tudnak tartani, tetszőleges limitek beállításával. (Ha az egyenleg x Ft alá csökken, a kényelmi funkció automatikus feltölti az egyenleget egy előzetesen meghatározott összeggel, pl. ezer forinttal.) Az NMFR webes felületén az eseti bankkártyás fizetés mellett az átutalásos fizetést javasoljuk szolgáltatásaink igénybevétele érdekében.
Tevékenységünk során kiemelt prioritással kezeljük a Rendszer integritásának, az ügyfelek adatainak és érdekeinek védelmét. Az elmúlt időszakban világszerte és hazánkban egyaránt jelentős számú, illetve ügyfelek széles körét érintő kiberbiztonsági incidens zajlott le, melynek során nagy tömegű ügyféladat (egy-egy ügyfél által használt jellemzően email cím, felhasználónév és jelszó adat) került kiszivárogtatásra, illetve illetéktelen kezekbe, akár ellenérték fejében. Az ilyen típusú adatok azért jelenthetnek kockázatot, mert a digitális szolgáltatásokat igénybe vevő ügyfelek sok esetben ugyan azokat a bejelentkezési adatokat használják a különböző rendszerekben. A felhasználók adatainak és érdekeinek védelmében vezettük be az említett biztonsági korlátozásokat, melyek átmenetileg csökkenthetik ugyan a felhasználói élményt, ugyanakkor meggyőződésünk, hogy szükségszerűek annak érdekében, hogy megelőzzük a komoly és felhasználók széles körét érintő személyes és pénzügyi károk esetleges bekövetkezését.
Napjainkban már egyértelműen szembesülünk a digitalizáció adta lehetőségek, valamint az ebből fakadó biztonsági kérdések együttes megjelenéséből adódó kockázatokkal, így digitális szolgáltatóként kiemelt feladatunk és kihívásunk, hogy megtaláljuk az optimális egyensúlyt ügyfeleink számára a kényelem és biztonság között. Kérdés esetén kérjük, forduljanak ügyfélszolgálatunkhoz, munkatársaink készséggel állnak rendelkezésükre.
Együttműködésüket megköszönve,
Tisztelettel,
Nemzeti Mobilfizetési Zrt.