2023. 03. 17. 11:30
Tisztelt Ügyfeleink!
Az elmúlt időszakban ügyfeleink körében előfordultak olyan, ismeretlen személyek által kezdeményezett, a Nemzeti Mobilfizetési Rendszer nevéhez hasonló, azzal összetéveszthető megnevezésű rendszer nevében indított bankkártyás tranzakciók, melyek kivizsgálása eredményeként megállapíthattuk, hogy azokat nem az arra jogosult kezdeményezte, valamint olyan szolgáltatások kerültek számlázásra, melyek nem feltétlenül részei a Nemzeti Mobilfizetési Rendszernek (például játékkonzolokhoz kapcsolódó vásárlások). Ezen vásárlási tranzakciók kezdeményezése és véghezvitele a Nemzeti Mobilfizetési Rendszeren kívül történik, a Nemzeti Mobilfizetési Rendszerben nem történik pénzmozgás, pénzügyi tranzakció, vásárlás, terhelés.
A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. (NM Zrt.) az ilyen tranzakciók alapján feljelentést tett, kérjük, hogy Ön is így járjon el, amennyiben bebizonyosodik a visszaélés.
Felhívjuk szíves figyelmüket továbbá, hogy tapasztalatunk alapján gyakran kerülnek kiküldésre ismeretlenek által olyan, megtévesztő szándékú e-mailek (bankok, pénzintézetek, közmű- és egyéb szolgálatók nevével visszaélve), amelyek célja az, hogy az ügyfelek belépési adatait (jelszó, személyes adatok, pénzügyi tranzakciókhoz kapcsolódó adatok) megszerezzék. Az ilyen típusú levelek általános jellemzői:
- az esetek legnagyobb részében valamilyen adatfrissítésre, rendszerfrissítésre, biztonsági felülvizsgálatra, esetleg azonnali számlabefizetés szükségességére hivatkoznak
- a szöveg rossz magyarsággal íródott, oda nem illő szavakat tartalmaz, nem a megszokott arculati elemeket, illetve üdvözlési/elköszönési formákat használja
- sürgős intézkedést kérnek, és valamilyen szankcióval fenyegetnek (pl. "ha nem adja meg adatait, zárolják a számláját")
- minden esetben tartalmaz egy hivatkozást, ami egy hamis weboldalra vezet
- szokatlan e-mail címről érkezik (jellemzően .com, .net végződéssel)
Kérjük, hogy az ilyen esetekben is járjon el körültekintéssel, a gyanúsnak látszó e-mailek alapján ne adja meg adatait, és a visszaélés gyanúját jelezze az érintett szolgáltatónak.
Szíves közreműködésüket megköszönve,
Tisztelettel,
Nemzeti Mobilfizetési Zrt.