2020. 05. 19. 00:00

Koronavírus: egyre kedveltebb a Közlekedési Mobiljegy alkalmazás, de lassan visszaáll az első ajtós felszállási rend

Rendületlenül nő a Közlekedési Mobiljegy alkalmazás népszerűsége, és folyamatosan bővül az applikációban elérhető Volánbusz-jegyek és -bérletek köre. Az egyszerűen kezelhető alkalmazást egyre többen kedvelik és használják, ezért a Volánbusz és a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. folyamatos fejlesztésekkel törekszik az utasok elégedettségének további növelésére.

A Volánbusz Budapestet és Pest megyét nem érintő helyi és helyközi járatain 2020. május 11. óta újra lehet menetjegyet vásárolni az autóbusz-vezetőktől, és fokozatosan, legkésőbb május 20-tól már Pest megyében is minden járaton – a Budapestet érintőkön is – visszaáll a fedélzeti jegyértékesítés és az első ajtós felszállási rend. Ennek ellenére továbbra is folyamatosan bővül a Közlekedési Mobiljegy applikációt használók köre.

Az alkalmazás volános felületének elindítása óta csaknem 412 ezer helyi és helyközi menetjegyet, illetve bérletet vásároltak a közlekedési társaság utasai. Míg áprilisban naponta átlagosan 7500, addig májusban már napi 11 300 menetjegy kelt el az applikáción keresztül. Az értékesített bérletek mennyisége is folyamatosan nő: május első felében 28 százalékkal több bérletet váltottak az utasok az alkalmazásban, mint az előző teljes hónap folyamán.

A mobiljegyek és -bérletek népszerűsége miatt a Volánbusz a jövőben is meg kívánja tartani ezt az értékesítési formát, ezért a Nemzeti Mobilfizetési Zrt.-vel együttműködve folyamatosan fejleszti az elérhető termékek körét.

A kezdetben csak menetjegy váltásra alkalmas applikáció április 1-jétől teljes árú és kiemelten kedvezményes, 30 napos helyközi bérleteket és távolsági kiegészítő jegyeket, április 25. óta teljes árú, helyközi havi bérleteket és helyi, teljes árú havi, illetve 30 napos bérleteket, május 1-jétől pedig kiemelten kedvezményes, helyközi havi bérleteket és a helyisajátosságok szerinti havi tanulóbérleteket, esetenként 30 napos tanulóbérleteket is kínál. Május 8. óta helyközi, első félhavi, teljes árú és kiemelten kedvezményes bérletek, valamint további helyi díjtermékek is kaphatók a Közlekedési Mobiljegy alkalmazásban, valamint – új viszonteladói partnerként – a VoxPay applikációban. Egyes termékek a Simple by OTP alkalmazásban is megvásárolhatók. Május 15-től további elektronikus Volánbusz-termékeket vezettek be: helyközi és – ahol egyébként is elérhető – helyi, második félhavi bérletekkel bővült a kínálat.

Noha a menetjegyek az elővételi pénztárak, az automaták és a nyitva tartó szerződéses partnerek mellett május 11. óta a Budapestet és Pest megyét nem érintő járatokon – és legkésőbb május 20-tól az ország teljesterületén, a társaság valamennyi járatán – az autóbuszvezetőktől is megvásárolhatók, a járványhelyzetre való tekintettel a Volánbusz továbbra is azt kéri, hogy aki csak teheti, elektronikus úton váltsa meg jegyét, bérletét. Erre a Közlekedési Mobiljegy applikáció mellett a Volánbusz honlapján (www.volanbusz.hu/hu/jegy-esberlet/online-jegyvasarlas) is van lehetőség. Azoknak, akik mégis a járatokon vásárolják meg jegyüket, fontos tudniuk: az első ajtós felszállási rend és az autóbusz-vezetői jegyértékesítés szigorú óvintézkedések mellett állt vissza a vidéki járatokon. A járműveken az autóbusz-vezető fülkéjénél egyszerre csak egy utas tartózkodhat, a jegyet vagy bérletet váltani kívánó többi utazónak a peronon kell várakoznia a másfél méteres védőtávolság betartásával. Az utasok érvényes menetjegyüket vagy bérletüket felszálláskor kötelesek bemutatni a járművezetőnek. Ezeken a járatokon nem állítanak fel a buszvezetőt elhatároló kordont, helyette az első üléssorokat zárják le, azokon nem lehet utazni. A szájmaszk viselése, illetve a száj és az orr eltakarása továbbra is mindenki számára kötelező a Volánbusz valamennyi járatán és utasforgalmi létesítményében. Az országos veszélyhelyzettel összefüggő, a Volánbusz autóbuszjáratait, menetrendjét, jegyés bérletváltási szabályait érintő változásokról utasaink a http://www.volanbusz.hu/koronavirus oldalon, a Közlekedési Mobiljegy alkalmazásról a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. honlapján tájékozódhatnak.

2024. 11. 14. 13:52

Karbantartás

Tisztelt Ügyfelünk! Felhívjuk szíves figyelmét, hogy 2024. november 15, péntek 22:00 és 2024. november 16, szombat 08:00 között az NMFR rendszerben leállással járó karbantartást végzünk. Ebben az időszakban az érintett szolgáltatások (parkolás, e-matrica, közlekedési mobiljegy) vásárlása, illetve érvényesítése/ felmutatása nem lesz elérhető.Minden partnerünket, így a szolgáltatókat is ez alapján tájékoztattuk, és kértük közreműködésüket a fentiek figyelembevételére.

2024. 11. 12. 09:34

Jogszabályi hátterünk

A 100 százalékban állami tulajdonú Nemzeti Mobilfizetési Zrt.-t (a továbbiakban: NM Zrt., vagy Társaság), 2014-ben alapították azzal a céllal, hogy a nemzeti mobilfizetésről szóló 2011. CC törvény, illetve az annak végrehajtásáról szóló 356/2012. (XII.13.) Korm. rendeletben meghatározott feltételek szerint, elektronikus készpénzkímélő szolgáltatásokat nyújtson. A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. tevékenysége során biztosítja a Magyarországon elérhető, országosan egységes mobilfizetéssel történő közterületi parkolás megfizetését, a magyarországi autópályamatrica és használatarányos útdíj mobiltelefonon történő megvásárlását, a közösségi közlekedésben használt helyi és helyközi jegyek és bérletek megváltását. Az Országgyűlés 2020. december 15. napján elfogadta az „Egyes közszolgáltatások egységes elektronikus értékesítéséről” szóló 2020. évi CXLV. törvényt, amely 2021. január 1. napján lépett hatályba, és amely hatályon kívül helyezte a korábbi nemzeti mobil fizetési rendszerről szóló 2011. évi CC. törvényt („Nmftv.”).

2024. 02. 20. 16:27

Elérhető a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. Fenntarthatósági Jelentésének 2023-as, frissített kiadása

Nagy örömünkre szolgál, hogy újból hírt adhatunk ilyen formában is Társaságunk, a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. tevékenységéről, eredményeiről, céljairól és kihívásairól. Változatlan célkitűzésünk, hogy olyan világot építsünk, mely az utánunk jövő nemzedékek számára is élhető lesz, ehhez olyan összefogás szükséges, mely nemcsak munkavállalóinkat, partnereinket, szolgáltatóinkat, hanem ügyfeleinket is egyaránt érinti. Az innováció, digitalizáció és fenntarthatóság továbbra is stratégiánk alappillére, célunk, hogy egyszerűen igénybevehető, a lakosság széles köre számára elérhető, környezeti terhelést csökkentő szolgáltatásokat biztosítsunk, melyek jelentős tényezői a hazai digitális gazdaságfejlesztésnek.

2023. 03. 17. 11:30

Tisztelt Ügyfeleink!

Az elmúlt időszakban ügyfeleink körében előfordultak olyan, ismeretlen személyek által kezdeményezett, a Nemzeti Mobilfizetési Rendszer nevéhez hasonló, azzal összetéveszthető megnevezésű rendszer nevében indított bankkártyás tranzakciók, melyek kivizsgálása eredményeként megállapíthattuk, hogy azokat nem az arra jogosult kezdeményezte, valamint olyan szolgáltatások kerültek számlázásra, melyek nem feltétlenül részei a Nemzeti Mobilfizetési Rendszernek (például játékkonzolokhoz kapcsolódó vásárlások). Ezen vásárlási tranzakciók kezdeményezése és véghezvitele a Nemzeti Mobilfizetési Rendszeren kívül történik, a Nemzeti Mobilfizetési Rendszerben nem történik pénzmozgás, pénzügyi tranzakció, vásárlás, terhelés.

2022. 09. 02. 10:45

Tisztelt Ügyfeleink!

Felhívjuk szíves figyelmét, hogy Budapesten 2022. szeptember 5-étől a 30/2010. (VI. 4.) önkormányzati rendelet értelmében változhatnak az egyes zónák igénybevételi feltételei, egyes zónák összevonásra kerülhetnek, ezáltal a korábbi zónakód megváltozhat.A zónakódok megváltozásával csupán a fizetős övezetek zóna besorolása (zónakódja) változik, az érintett területek díjfizetési kötelezettségének megtartása mellett. A parkolási területekhez tartozó új zónakiosztás, új zónabesorolás 2022.09.03-tól a honlapon (https://nmzrt.hu/szolgaltatasok/parkolas/parkolasi-zonak.html) ellenőrizhető.