2017. 07. 04. 09:05

HÁROMÉVES A NEMZETI MOBILFIZETÉSI RENDSZER

Hibátlanul működik az immáron hároméves, 2014. július 1-vel bevezetett országosan egységes mobilfizetési megoldást kiszolgáló Nemzeti Mobilfizetési Rendszer. Az elmúlt három évben összesen 66,48 millió tranzakciót bonyolított a mobilparkolást, az e-matrica és a HU-GO TopUp használatarányos autópályadíj elektronikus megváltását biztosító megoldás.

A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. és 22 viszonteladó partnere által - 80 parkolási üzemeltetőnél elérhető 270 parkolózónában - 2014. július 1-től kínált országosan egységes mobilparkolási szolgáltatás 2017. év első hat hónapjában 12 195 316, míg működésének három évében 62 483 296 fizetéssel záródó vásárlási tranzakciót bonyolított.

A hároméves Nemzeti Mobilfizetési Rendszeren elindított mobilparkolási szolgáltatások mellett az e-matrica és a HU-GO TopUp használatarányos autópályadíj (viszonylati jegy) vásárlások értéke meghaladta a 17 milliárd Ft-ot.

„Jól mutatják a Nemzeti Mobilfizetési Rendszeren bonyolított tranzakciók évközi és a hároméves számai is, hogy a lakosság egyre nagyobb mértékben használja a készpénzmentes, modern mobilfizetési szolgáltatásokat. Az idei évben a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. megkezdte szolgáltatási portfóliójának további bővítését, amelynek célja, hogy 2017. év folyamán az országosan egységes mobilfizetés a kiemelten frekventált magántulajdonú úgynevezett „zárttéri” parkolók számára is elérhetővé tegye a 20 viszonteladó által kínált Nemzeti Mobilfizetési Rendszerbe történő csatlakozást. 

Tovább folytatjuk 2017. évben is a Nemzeti Elektronikus Jegyrendszer Platform (NEJP) megvalósítását, illetve azon innovatív megoldások létrehozását, amelyek lehetőséget biztosítanak az állami készpénzmentes fizetési szolgáltatások további modernizálására. A Nemzeti Smart City Technológiai Platform égisze alatt még az idei évben megvalósítjuk a Pécs Behajtás - Védett Övezet projektet, amelynek célja a Baranya megye központjában található UNESCO világörökségi terület forgalomcsökkentése, és a mobil fizetéssel történtő várakozási díj megfizetésének megvalósítása” - nyilatkozta Veres Mihály a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. vezérigazgatója.

A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. 2014. július 1. – 2017. június 30. (3 éves) üzemi statisztikai adatai*:

Összes mobilparkolási tranzakció száma (alkalom): 62 483 296

Összes parkoló ellenőri lekérdezés száma (alkalom): 52 743 743

Összes mobilparkolásból származó forgalom (Ft): 26 980 765 086

Összes autópálya e-matrica, HU-GO TopUp és viszonylati jegy vásárlások száma (alkalom): 3 998 798

Összes autópálya e-matricából, HU-GO TopUp és viszonylati jegyből származó forgalom (Ft): 17 099 950 010

*A Nemzeti Mobilfizetési Rendszeren keresztül létrejött tranzakciók, az önkormányzatok, és az állam számára megfizetett bruttó díjak.

Nemzeti Mobilfizetési Zrt.

2019. 09. 18. 13:49

Nagy az érdeklődés a BKK Mobiljegy iránt

Jelentős forgalmat bonyolított az év kilenc hónapja alatt a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. által üzemeltettet Nemzeti Mobilfizetési Rendszer. A mobilparkolást, az e-matricát és a HU-GO díjtermékeket kiszolgáló rendszeren keresztül 2018. végétől több állatkertben és vadasparkban is elérhető a sorban állás és plusz költségek megfizetése nélküli elektronikus belépőjegy szolgáltatás, illetve 2019. június elejétől a digitalizált fővárosi közösségi közlekedési jegy-megoldás a BKK Mobiljegy. A 2019. év kilenc hónapja alatt a Nemzeti Mobilfizetési Rendszer mintegy 21 milliárd forint forgalmat bonyolított.

2019. 09. 02. 11:34

Bővül a mobiljegy pilot projekt

Az eddigi kedvező tapasztalatok után új termékekkel bővül a nyár elején indított fővárosi közlekedési mobiljegy pilot projekt. Mától többféle fővárosi díjtermék is megvásárolható mobiltelefonon.A fővárosi közlekedési mobiljegy a budapesti közösségi közlekedésben használható díjtermékek mobilapplikáción keresztül megvásárolható formája. A mobiljegy bárhol, bármikor megváltható, akár néhány perccel a járat indulása előtt is a megállóban. Mobiljegyet első lépésként a 100E reptéri járatra lehetett váltani 2019. júniusától.

2019. 07. 25. 16:44

Vártakat meghaladó dinamikus növekedés a mobilfizetésben

A 2018. évet is meghaladóan nőtt 2019. első felében a Nemzeti Mobilfizetési Rendszer forgalma, míg 2017. évhez viszonyítva 2018-ban közel 20 százalékkal emelkedett az országosan egységes mobilfizetési szolgáltatásokhoz kapcsolódó fizetéssel végződő tranzakciók száma, addig 2019. első félévében már közel 25 százalékkal nőtt a forgalmi érték. Az idei év júliusáig már közel 2,6 millió felhasználó vette igénybe a rendszert.

2019. 07. 08. 15:22

Sikeres első hónapot zárt a Közlekedési Mobiljegy

A várakozásoknak megfelelően, zökkenőmentesen működik a 100E reptéri járatra váltható mobiljegy pilot projektje, amely a Fővárosi Integrált Viteldíjbeszedési Elektronikus Rendszer (FVR) első fázisaként 2019. június 3-án indult. A mobilapplikáción keresztül váltható digitalizált jegyből összesen több, mint 3200 darabot vásároltak az elmúlt egy hónapban.

2019. 06. 03. 13:16

Elindult a fővárosi közlekedési mobiljegy pilot projektje

Több mint fél éves előkészítő munka és folyamatos tesztelés után június 3-án elindult a Fővárosi Integrált Viteldíjbeszedési Elektronikus Rendszer (FVR) első fázisa, a fővárosi közlekedési mobiljegy. A jövőben a hagyományos papíralapú jegyek mellett mobilapplikáción keresztül is elérhetővé válik a 100E reptéri buszjáratra váltható jegy.

2019. 01. 04. 11:16

Hosszabbításra került Az NMFR közszolgáltatási szerződése

Aláírásra került a - 2013. június 28-án megkötött - Nemzeti Mobilfizetési Rendszer (NMFR) üzemeltetését biztosító közszolgáltatási szerződés meghosszabbítása, illetve annak 3. számú módosítása. A 2016. december 16-án, majd 2017. október 25-én módosított NMFR Közszolgáltatási Szerződést 2018. december 20-án az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) részérő, Dr. Palkovics László innovációs és technológiai miniszter, mint a közszolgáltatást megrendelő, valamint Veres Mihály vezérigazgató, a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. (NM Zrt.) részéről, mint az NMFR-t működtető írták alá.