2020. 04. 30. 08:30

Érintésmentes vásárlás: mobiljegy a Tüke Busz Zrt. járatain

Nemzetközi trendeket követő, a közösségi közlekedés digitalizációját támogató, és a virológiai kitettséget is csökkentő új elővételi jegyvásárlási megoldást tesz elérhetővé az utasok számára Tüke Busz Zrt. A mobiljegy, mint elővételi menetjegy a koronavírus járvány miatt kialakult helyzetben biztonságosan, érintésmentesen használható megoldás. A társaság a pécsi közösségi közlekedésben 2020. április 29-étől vezeti be járatain a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. által szolgáltatott készpénzmentes mobiljegyet. A megállapodás alapján azokat az utasokat, akik applikációban vásárolják meg jegyeiket a Tüke Busz Zrt járataira, nem terhelik plusz költségek.

Az elektronikus jegy ára 350 Ft, amely megegyezik a bérletpénztárakban vagy a Tüke Busz Zrt. viszonteladói partnereinél elővételben váltható, papír alapú jegyek árával és az érvényesítés pillanatától kezdődően jogosít fel utazásra.

A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. alkalmazásának segítségével a jegyek bárhol és bármikor megvásárolhatók, akár közvetlenül a járatok indulása előtt is.  A szolgáltatás eléréséhez szükséges alkalmazás Android (Google Play Áruház alkalmazás) és iOS (Apple App Store alkalmazás) alapú mobiltelefonokon egyaránt elérhető. A mobiljegy használatához az utasnak előzőleg le kell töltenie a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. által működtetett közlekedési mobiljegy alkalmazást és abban regisztrálnia kell magát. Az utasnak az autóbuszra történő felszálláskor érvényesítenie kell mobiljegyét a járműveken kihelyezett QR kódok segítségével.

Az utas az utazás igénybevételéhez szükséges jegy ellenértékét egyenlegéről, vagy bankkártyája segítségével tudja kiegyenlíteni.

A Tüke Busz Zrt. felhívja utasai figyelmét arra, hogy az applikáció használatához, a mobiljegy érvényesítéséhez aktív adatkapcsolat szükséges, de ugyanígy fontos a mobiltelefon megfelelő töltöttségi szintje is.

A mobiljegy használata:

A mobiljegy használatához az utasnak előzőleg le kell töltenie a Nemzeti Mobilfizetési Zrt., vagy a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. honlapján közzétett viszonteladó által működtetett közlekedési mobiljegy alkalmazást, és abban regisztrálnia kell magát.

A *-gal jelölt adatok megadása, valamint az üzletszabályzat és adatvédelmi tájékoztató elfogadása kötelező. A felhasználónév és a jelszó megadása után már nem lehet ezen módosítani. Sikeres regisztráció esetén a felhasználó e-mailt kap a megadott címre (erre a mail-címre kattintva aktiválhatja regisztrációját.)

A vásárlás menüpontban van mód a település (Pécs) és a szolgáltató (Tüke Busz Zrt.), valamint a díjtermék (menetjegy) kiválasztására. A fizetés egyenlegből (a regisztráció során a felhasználói fiókhoz készül egy belső számla, a regisztráció során a beállítások menüpontban van mód pénzt feltölteni a vásárláshoz), bankkártya terhére lehetséges. A járműre való felszállás előtt ki kell választani a már megvásárolt menetjegyet, majd megnyomni az „Érvényesítés járművön” feliratú gombot, így beolvasható az autóbuszon elhelyezett érvényesítő QR kód. Az elsőajtós felszállási rend szüneteltetésének ideje alatt a kódbeolvasás után az animációt nem kell bemutatni az autóbuszvezetőnek.

Ha a járaton menetjegy ellenőrzésre kerül sor, a felszálláskor érvényesített jegyen meg kell nyomni a „kód újraolvasása” feliratú gombot, majd ezt követően kell beolvasni az ellenőr által mutatott kártyát. A megjelenő animációt be kell mutatni az ellenőrnek.

Új telefon, vagy applikáció frissítése, újratelepítése, illetve a készülék beállításainak ehhez hasonló módosítása esetén korlátozott számban van lehetőség a megvásárolt jegy új telefonhoz rendelésére az applikációban.

A mobiljegy vásárlással kapcsolatban további részletes információk elérhetők a Tüke Busz Zrt. és a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. honlapján (http://www.tukebusz.hu/, https://nemzetimobilfizetes.hu/), a Tüke Busz Zrt. bérletpénztáraiban és az autóbuszokon elhelyezett tájékoztatókon.

Tüke Busz Zrt. Nemzeti Mobilfizetési Zrt.

2024. 02. 20. 16:27

Elérhető a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. Fenntarthatósági Jelentésének 2023-as, frissített kiadása

Nagy örömünkre szolgál, hogy újból hírt adhatunk ilyen formában is Társaságunk, a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. tevékenységéről, eredményeiről, céljairól és kihívásairól. Változatlan célkitűzésünk, hogy olyan világot építsünk, mely az utánunk jövő nemzedékek számára is élhető lesz, ehhez olyan összefogás szükséges, mely nemcsak munkavállalóinkat, partnereinket, szolgáltatóinkat, hanem ügyfeleinket is egyaránt érinti. Az innováció, digitalizáció és fenntarthatóság továbbra is stratégiánk alappillére, célunk, hogy egyszerűen igénybevehető, a lakosság széles köre számára elérhető, környezeti terhelést csökkentő szolgáltatásokat biztosítsunk, melyek jelentős tényezői a hazai digitális gazdaságfejlesztésnek.

2023. 10. 17. 16:09

Jogszabályi hátterünk

A 100 százalékban állami tulajdonú Nemzeti Mobilfizetési Zrt.-t (a továbbiakban: NM Zrt., vagy Társaság), 2014-ben alapították azzal a céllal, hogy a nemzeti mobilfizetésről szóló 2011. CC törvény, illetve az annak végrehajtásáról szóló 356/2012. (XII.13.) Korm. rendeletben meghatározott feltételek szerint, elektronikus készpénzkímélő szolgáltatásokat nyújtson. A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. tevékenysége során biztosítja a Magyarországon elérhető, országosan egységes mobilfizetéssel történő közterületi parkolás megfizetését, a magyarországi autópályamatrica és használatarányos útdíj mobiltelefonon történő megvásárlását, a közösségi közlekedésben használt helyi és helyközi jegyek és bérletek megváltását. Az Országgyűlés 2020. december 15. napján elfogadta az „Egyes közszolgáltatások egységes elektronikus értékesítéséről” szóló 2020. évi CXLV. törvényt, amely 2021. január 1. napján lépett hatályba, és amely hatályon kívül helyezte a korábbi nemzeti mobil fizetési rendszerről szóló 2011. évi CC. törvényt („Nmftv.”).

2023. 03. 17. 11:30

Tisztelt Ügyfeleink!

Az elmúlt időszakban ügyfeleink körében előfordultak olyan, ismeretlen személyek által kezdeményezett, a Nemzeti Mobilfizetési Rendszer nevéhez hasonló, azzal összetéveszthető megnevezésű rendszer nevében indított bankkártyás tranzakciók, melyek kivizsgálása eredményeként megállapíthattuk, hogy azokat nem az arra jogosult kezdeményezte, valamint olyan szolgáltatások kerültek számlázásra, melyek nem feltétlenül részei a Nemzeti Mobilfizetési Rendszernek (például játékkonzolokhoz kapcsolódó vásárlások). Ezen vásárlási tranzakciók kezdeményezése és véghezvitele a Nemzeti Mobilfizetési Rendszeren kívül történik, a Nemzeti Mobilfizetési Rendszerben nem történik pénzmozgás, pénzügyi tranzakció, vásárlás, terhelés.

2022. 09. 02. 10:45

Tisztelt Ügyfeleink!

Felhívjuk szíves figyelmét, hogy Budapesten 2022. szeptember 5-étől a 30/2010. (VI. 4.) önkormányzati rendelet értelmében változhatnak az egyes zónák igénybevételi feltételei, egyes zónák összevonásra kerülhetnek, ezáltal a korábbi zónakód megváltozhat.A zónakódok megváltozásával csupán a fizetős övezetek zóna besorolása (zónakódja) változik, az érintett területek díjfizetési kötelezettségének megtartása mellett. A parkolási területekhez tartozó új zónakiosztás, új zónabesorolás 2022.09.03-tól a honlapon (https://nmzrt.hu/szolgaltatasok/parkolas/parkolasi-zonak.html) ellenőrizhető.

2021. 08. 12. 10:00

A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. pályázatot hirdet gyakornoki munkakör(ök) betöltésére

A gyakornoki programra felsőoktatási intézményben hallgatói jogviszonnyal rendelkező, valamint a diploma megszerzését követően pályakezdők jelentkezését várjuk!

2021. 08. 05. 00:00

Együttműködési szándéknyilatkozatot írtak alá a V4 Smart Platform hazai iparági partnerei

A V4 Smart Platform 2 (V4SP2) projekt a korábbi hazai iparági partnerek - OTP Bank Nyrt., MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt., i-Cell MobilSoft Zrt., Nemzeti Mobilfizetési Zrt. és SAP Hungary Kft. - közreműködésével valósul meg. A projekt jelentős mérföldköve a 2021. május 21-én aláírt együttműködési szándéknyilatkozat.