2018. 07. 30. 08:14

EGYSÉGES DIGITÁLIS SZOLGÁLTATÁSOK A V4-EN BELÜL

Határon átnyúló, egységes digitális szolgáltatások bevezetésének feltételeit tartalmazó dokumentumot hozott létre a 100%-ban állami tulajdonú Nemzeti Mobilfizetési Zrt. A V4 tagországok szakmai szervezeteivel folytatott egyéves konzultációs folyamat végén a tegnapi napon a Visegrádi Csoport Magyar Elnökségének honlapján publikálta a Társaság a „V4 Smart Platform White Paper” dokumentumot.

A 2016-2017. évi lengyel Visegrádi Elnökségi Program során megkezdett - a digitalizáció területét érintő - törekvéseket folytatva, a 2017-2018-as magyar Elnökségi Program Digitális Visegrád alpontjába megfogalmazásra került a V4 Smart Platform Projekt, amellyel a magyar V4-elnökség egy közös, digitális szolgáltatási tér kialakítását kezdeményezte. A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. által elindított V4 Smart Platform kialakításának célja, hogy a V4 tagországokban közösen bevezethető, egységesen átjárható és a lakosság kényelmét, a közigazgatást segítő elektronikus szolgáltatások valósuljanak meg. A V4 Smart Platform Projekt fókuszai között szerepel a V4 digitális szakmai közösség létrehozása, továbbá megfogalmazásra kerültek az ún. határokon átnyúló lehetséges szolgáltatásfejlesztési javaslatok, amelyek a „V4 Smart Platform White Paper” című dokumentumban kerültek összefoglalásra.

 

„A V4 Smart Platform Projekt létrehozásával az volt a célunk, hogy a visegrádi tagországok digitális szolgáltatásait meghatározó szakmai szervezetek és vállalkozások szinergiáin alapuló kölcsönös, egymás előnyeit szolgáló együttműködések alakuljanak ki. Olyan együttműködési lehetőségeket kerestünk, amelyek hosszútávon túlmutathatnak a magyar elnökségi időszakon, amely a V4 tagországokban közösen bevezethető, egységesen átjárható, a lakosság kényelmét és a közigazgatást segítő elektronikus megoldásokat támogatja. A V4 Smart Platform Projekt megvalósításával összefüggésben három területet, az egységes közlekedési (mobilitási), az egységes turisztikai és az egységes elektronikus és mobilfizetési szolgáltatásokat azonosítottuk be, mint olyan területeket, ahol átjárható elektronikus szolgáltatásokat lehet elindítani. A V4 Smart Platform White Paper dokumentumban a következő időszak fejlesztési irányait mutatjuk be, azokat a javaslatokat, amelyekkel a visegrádi tagországok az Európai Unión belül képesek lehetnek egységes elektronikus szolgáltatások kialakítására és bevezetésére – nyilatkozta Veres Mihály a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. vezérigazgatója.”

 

 

A V4 Smart Platform White Paper és a bejelentés a Visegrádi Csoport Magyar Elnökségének hivatalos oldalán a http://v4.gov.hu/megjelent-a-2017-18-as-magyar-v4-elnokseg-kereteben-elinditott-v4-smart-platform-szakmai-dokumentumacímen érhető el.

 

Nemzeti Mobilfizetési Zrt.

2019. 09. 18. 13:49

Nagy az érdeklődés a BKK Mobiljegy iránt

Jelentős forgalmat bonyolított az év kilenc hónapja alatt a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. által üzemeltettet Nemzeti Mobilfizetési Rendszer. A mobilparkolást, az e-matricát és a HU-GO díjtermékeket kiszolgáló rendszeren keresztül 2018. végétől több állatkertben és vadasparkban is elérhető a sorban állás és plusz költségek megfizetése nélküli elektronikus belépőjegy szolgáltatás, illetve 2019. június elejétől a digitalizált fővárosi közösségi közlekedési jegy-megoldás a BKK Mobiljegy. A 2019. év kilenc hónapja alatt a Nemzeti Mobilfizetési Rendszer mintegy 21 milliárd forint forgalmat bonyolított.

2019. 09. 02. 11:34

Bővül a mobiljegy pilot projekt

Az eddigi kedvező tapasztalatok után új termékekkel bővül a nyár elején indított fővárosi közlekedési mobiljegy pilot projekt. Mától többféle fővárosi díjtermék is megvásárolható mobiltelefonon.A fővárosi közlekedési mobiljegy a budapesti közösségi közlekedésben használható díjtermékek mobilapplikáción keresztül megvásárolható formája. A mobiljegy bárhol, bármikor megváltható, akár néhány perccel a járat indulása előtt is a megállóban. Mobiljegyet első lépésként a 100E reptéri járatra lehetett váltani 2019. júniusától.

2019. 07. 25. 16:44

Vártakat meghaladó dinamikus növekedés a mobilfizetésben

A 2018. évet is meghaladóan nőtt 2019. első felében a Nemzeti Mobilfizetési Rendszer forgalma, míg 2017. évhez viszonyítva 2018-ban közel 20 százalékkal emelkedett az országosan egységes mobilfizetési szolgáltatásokhoz kapcsolódó fizetéssel végződő tranzakciók száma, addig 2019. első félévében már közel 25 százalékkal nőtt a forgalmi érték. Az idei év júliusáig már közel 2,6 millió felhasználó vette igénybe a rendszert.

2019. 07. 08. 15:22

Sikeres első hónapot zárt a Közlekedési Mobiljegy

A várakozásoknak megfelelően, zökkenőmentesen működik a 100E reptéri járatra váltható mobiljegy pilot projektje, amely a Fővárosi Integrált Viteldíjbeszedési Elektronikus Rendszer (FVR) első fázisaként 2019. június 3-án indult. A mobilapplikáción keresztül váltható digitalizált jegyből összesen több, mint 3200 darabot vásároltak az elmúlt egy hónapban.

2019. 06. 03. 13:16

Elindult a fővárosi közlekedési mobiljegy pilot projektje

Több mint fél éves előkészítő munka és folyamatos tesztelés után június 3-án elindult a Fővárosi Integrált Viteldíjbeszedési Elektronikus Rendszer (FVR) első fázisa, a fővárosi közlekedési mobiljegy. A jövőben a hagyományos papíralapú jegyek mellett mobilapplikáción keresztül is elérhetővé válik a 100E reptéri buszjáratra váltható jegy.

2019. 01. 04. 11:16

Hosszabbításra került Az NMFR közszolgáltatási szerződése

Aláírásra került a - 2013. június 28-án megkötött - Nemzeti Mobilfizetési Rendszer (NMFR) üzemeltetését biztosító közszolgáltatási szerződés meghosszabbítása, illetve annak 3. számú módosítása. A 2016. december 16-án, majd 2017. október 25-én módosított NMFR Közszolgáltatási Szerződést 2018. december 20-án az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) részérő, Dr. Palkovics László innovációs és technológiai miniszter, mint a közszolgáltatást megrendelő, valamint Veres Mihály vezérigazgató, a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. (NM Zrt.) részéről, mint az NMFR-t működtető írták alá.